Friday 29 June 2012

LUKA MAGNOTTA (PART 2): The real killer human n animal!!

Pada Mei 25, 2012, satu video selama 11 minit yang dikenali sebagai "1 Lunatic 1 Ice Pick" telah diposkan pada Bestgore.com yang menggambarkan seorang lelaki telanjang yang terikat pada rangka katil di dalam bilik yang kemas dan ditikam berulang kali dengan menggunakan pick ais dan pisau dapur, kemudian diikuti oleh tindakan Necrophilia. Video ini berlatar belakangkan lagu New Order 1987 lagu "True Faith" dan poster filem 1942 "Casablanca" boleh dilihat di dinding. Pihak Berkuasa Kanada boleh mendapatkan versi video yang lebih luas, dan seterusnya menyediakan kenyataan yang bercanggah sama ada tindakan kanibalisme telah dilaksanakan.Pada Mei 26, peguam di Negeri AS Montana cuba untuk melaporkan video itu dan kandungannya kepada Polis Toronto, Jabatan Sheriff  dan pihak FBI, tetapi laporan itu telah pada mulanya telah ditolak oleh pegawai-pegawai. Penonton Bestgore juga cuba melaporkan video itu, namun laporan mereka telah ditolak sebagai tidak boleh dipercayai. Polis kemudiannya mengesahkan video itu sahih dan "mempunyai segala sebab untuk mempercayai bahawa mangsa, seorang lelaki Asia, adalah salah satu bahagian daripada badan mangsa telah dihantar ke Ottawa.

Pada 30 Mei 2012, Polis telah mengesahkan bahawa bahagian-bahagian badan milik individu yang sama, dikenal pasti sebagai Lin Jun. Suspek dalam kes itu telah dikenalpasti dengan segera sebagai Magnotta yang telah pun melarikan diri. Waran telah dikeluarkan oleh Perkhidmatan de polis de la Ville de Montreal (SPVM) untuk dia ditangkap, kemudian dinaiktaraf kepada waran seluruh Kanada oleh Polis Diraja Kanada (RCMP), kemudian melancarkan pemburuan kebangsaan. Pada 31 Mei, 2012, Interpol telah mengeluarkan Notis Merah untuk Magnotta pada permintaan pihak berkuasa Kanada, beberapa hari sebelum dan selepas dia ditangkap nama dan foto telah dipamerkan di bahagian atas laman web laman web Interpol. Notis Merah diminta untuk penahanan sementara terhadap Magnotta utnuk menunggu kembali ke Kanada oleh mana-mana negara anggota Interpol.

Kemudia, terdapat beberapa nota dan bungkusan telah dihantar ke ibu pejabat Parti Konservatif, yang menyatakan bahawa terdapat sebanyak enam bahagian badan telah diedarkan dan kemungkinan besar pelakunya akan membunuh lagi. Nota juga telah dimasukkan dalam tiga pakej lain, Pihak polis tidak mendedahkan kandungan pakej itu atas alasan "kebimbangan mengenai kemungkinan ada Peniruan".

Pada 5 Jun 2012, satu pakej yang mengandungi kaki kanan telah dihantar ke Sekolah St George dan satu lagi pakej yang mengandungi tangan kanan untuk False Creek Elementary School di Vancouver. Pihak Polis Montreal mengambil alih siasatan tersebut selepas ia telah disahkan bahawa kedua-dua pakej telah dihantar dari Montreal. Magnotta tinggal di Vancouver bagi tempoh beberapa bulan dengan menggunakan nama samaran. Rekod bankrup menunjukkan bahawa Magnotta berhutang sebanyak  $10,000 kepada syarikat pemajakan kereta di Burnaby, BC.

Pada 13 Jun, semua bahagian badan yang telah dikumpul telah dipadankan dengan Lin Jun menggunakan sampel DNA daripada keluarganya. Pada 21 Jun, Polis tidak menjumpai bahagian kepala Lin Jun.


PENCARIAN DAN PENANGKAPAN:

Satu waran tangkap di seluruh Kanada telah dikeluarkan bagi menangkap Magnotta atas pertuduhan,  jenayah seperti berikut:

- Pembunuhan Kelas Pertama;
- Melakukan penghinaan kepada mayat;
- Menerbitkan bahan lucah;
- Mailing "lucah, tidak senonoh, tidak bermoral atau keji;
- Jenayah mengganggu Perdana Menteri Kanada Stephen Harper dan beberapa (tidak dinamakan) ahli-ahli Parlimen.

Pada Mei 26, Magnotta terbang dari Montreal ke Paris. Isyarat telefon bimbitnya telah dikesan di sebuah hotel di Bagnolet, namun dia telah ditinggalkan semasa polis tiba. Terdapat majalah pornografi dan beg udara-penyakit yang ditemui di dalam bilik hotel. Beliau mempuyai kenalan di Paris yang dikenalinya pada lawatan sebelumnya pada tahun 2010, dan polis mengesyaki Magnotta ada berhubung dengan kenalannya itu. Magnotta telah tinggal bersama seorang lelaki selama dua malam dan lelaki itu tidak tahu siapa Magnotta sebenarnya sehingga Magnotta telah pergi. Magnotta kemudian menaiki bas Eurolines di stesen jurulatih Bagnolet, untuk ke Berlin, Jerman.
Pada 4 Jun 2012, Magnotta telah diberkas oleh Polis Berlin di kafe Internet di daerah Neukölln ketika dia sedang membaca berita tentang dirinya. Dia cuba memberikan nama palsu sebelum mengakui siapa beliau. Identitinya telah disahkan melalui bukti cap jari. Magnotta muncul di mahkamah Berlin pada 5 Jun, 2012. Terdapat bukti yang mencukupi untuk menahan Magnotta di Berlin.
Pada 18 Jun 2012, Magnotta telah dihantar kepada pihak berkuasa Kanada di Berlin dan diterbangkan menaiki Tentera Diraja Kanada Udara Polaris CC-150 Mirabel Lapangan Terbang Antarabangsa, utara Montreal. Menurut kepada pegawai Jerman, beliau tidak menentang ekstradisi. Satu pengangkutan tentera adalah perlu kerana kebimbangan keselamatan dengan meletakkan dia dalam penerbangan komersial dan potensi kesukaran undang-undang jika pesawat itu dialihkan ke negara lain. Dia sedang ditahan di dalam sel khas di pusat Riviere-des-immigration tahanan tanpa bersendirian. Pada 19 Jun, Magnotta muncul di mahkamah oleh link video mengaku tidak bersalah kepada semua caj melalui peguamnya, Pierre Panaccio. Pada 21 Jun, Magnotta muncul di mahkamah Montreal dengan tahap keselamatan yang tinggi dan peguamnya tidak meminta penilaian psikiatri. Beliau masih menghadapi perbicaraan awal Mac 2013.



Selain itu, Magnotta juga ada me-record video pembunuhan kejam terhadap kucing kemudian dihantar secara online. Luka membunuh kucing-kucing dengan cara memasukkan kucing kedalam beg plastik dan kemudian menggunakan vakum untuk menyedut udara dalam beg plastik itu untuk melemaskan kucing didalam beg tu. Setelah kucing tu mati dia masuk dalam peti ais dan bagi ular sawa dia makan bangkai kucing tu. Selain tu dia juga menggunakkan tape untuk mengikat kaki dan tangan kucing kemudian melemaskan kucing ke dalam tab mandi

 Salah-satu cara pembunuhan kucing oleh beliau.
 
Video pembunuhan kucing yang dilakukan oleh Luka
Sebelum ni, Magnotta telah diminta oleh kumpulan hak asasi haiwan untuk didakwa kerana membuat video mendera kucing dan post kat online.







No comments:

Post a Comment