Friday 29 June 2012

LUKA MAGNOTTA (PART 1): The real killer human n animal!!

Saya ni suka sangat mengkaji kes-kes bunuh kt seluruh dunia...mana yg tragis...mana yg cool....hehehe... Sampai kene subscribe CI: Crime Investigation Channel kt Astro. So today nak citer sket pasal pembunuh kejam yg bernama LUKA MAGNOTTA ni. Dia ni tkde la banyak bunuh orang tapi dia pembunuh binatang kesayangan saya juga...kucing.

LUKA ROCCO MAGNOTTA: Siapa dia?

 Ensem kan muka Si bedebah ni...

Luka Rocco Magnotta lahir pada 24 Julai 1982 di Scarborough, Ontario. Dia telah dibesarkan oleh datuk dan nenek di Lindsay, Ontario dan bersekolah di Sekolah Menengah IE Weldon. Dia telah menukar nama dari Eric Clinton Kirk Newman kepada Luka Rocco Magnotta pada 12 Ogos 2006. Dia juga telah menjalani pelbagai pembedahan plastik dan tk pernah puas dengan hasil yg telah dia dapat.

Dia juga seorang pelakon dan model untuk porno di Kanada. Pada tahun 2003, Magnotta mula muncul dalam video gay lucah, kadang-kadang bekerja sebagai penari telanjang dan pengiring lelaki. Dia muncul sebagai model pin-up dalam isu 2005 majalah fab Toronto menggunakan nama samaran "Jimmy". Pada tahun 2007, dia merupakan pesaing yang tidak berjaya dalam COVERguy siri realiti OUTtv.

Pada tahun 2005, Magnotta disabitkan atas 3 tuduhan penipuan terhadap Sears Kanada, The Brick, selepas menyamar sebagai seorang wanita untuk membeli $ 16.900 barangan pada kad kredit yang telah dicuri, dan menerima hukuman sembilan bulan bersyarat dengan 12 bulan percubaan. Pada tahun 2007, Magnotta diisytiharkan muflis, dan telah bebas dari penjara sepenuhnya pada Disember 2007.

Berita muncul pada tahun 2007 dengan mendakwa adalah Magnotta dalam hubungan dengan Karla Homolka, seorang pembunuh berprofil tinggi di Kanada, walaupun dia menafikan (dalam satu temu bual dengan Toronto Sun) yang dia pernah berjumpa Karla. Semasa siasatan pembunuhan, polis Montreal pada mulanya mengumumkan dia dan karla sedang bercintatetapi kemudiannya menarik balik kenyataan itu dan mengakui bahawa mereka tidak mempunyai bukti baru untuk menyokong tuntutan itu.

Menurut polis, Magnotta menubuhkan sekurang-kurangnya 70 akaun Facebook di bawah nama yang berbeza, yang boleh digunakan sebagai keterangan terhadapnya di mahkamah.


PEMBUNUHAN TERHADAP LIN JUN:

Lin Jun (Cina: 林俊; pinyin: Lin Jun) (30 Disember 1978 - Mei 2012) juga dikenali sebagai Justin Lin, adalah seorang pelajar antarabangsa dari Wuhan, Sarjana Muda dalam bidang kejuruteraan dan komputer fakulti sains di Concordia University. Beliau bekerja sambilan sebagai seorang kerani kedai serbaneka di Pointe-Saint-Charles. Lin telah belajar di Montreal sejak Julai 2011. Lin berpindah ke sebuah apartmen Griffintown dengan rakan sebilik pada 1 Mei. Beliau terakhir dilihat pada Mei 24, 2012, dan dilaporkan hilang oleh rakan pada 29 Mei.

Ni la Si mangsa : Lin Jun

Pada 11 pagi pada 29 Mei 2012, satu bungkusan yang mengandungi kaki kiri telah dihantar ke ibu pejabat kebangsaan Parti Konservatif Kanada, dan telah menjadi tajuk utama akhbar di seluruh dunia. Bungkusan itu  telah dibuka oleh Jenni Byrne, Pengarah operasi parti politik. Bungkusan itu penuh dengan darah dan berbau busuk. Ianya telah ditandakan dengan simbol hati yang merah. Pada 21:00 pada hari yang sama, satu bungkusan yang mengandungi tangan kiri telah ditemui oleh Polis Ottawa dalam kemudahan pemprosesan Post Kanada, yang ditujukan kepada Parti Liberal, dan bungkusan sampah yang mengandungi tubuh didapati di dalam beg pakaian oleh janitor Mike Nadeau, yang ditinggalkan dalam longgokan sampah di lorong belakang bangunan sebuah apartmen di kawasan Snowdon Montreal.

Polis sedang menyiasat longgokan sampah
Pertama kali Nadeau melihat beg pakaian yang besar pada 25 haribulan tetapi tidak diangkat kerana jumlah yang sangat besar pada hari itu. Selepas tempat itu di siasat selama 18 jam, mayat, pakaian berdarah, beberapa helai kertas yg bebeza mengenai suspek, serta "objek tajam dan tumpul" telah dijumpai di lorong belakang. Dari beberapa rakaman kamera pengawasan di dalam bangunan menunjukkan seorang suspek yang membawa banyak beg sampah dan imej dapat dipadankan kepada seorang suspek yang terdapat dalam video di pejabat pos di Côte-des-Neiges.

Pada 11:33 PM, polis mengeledah pangsapuri 208, milik suspek Luka Rocco Magnotta. Beliau telah berpindah di situ dalam tempoh empat bulan dan sewa telah dibayar hingga 1 Jun. Polis menjumpai tompokan darah yang terdapat pada barang lain termasuk tilam, peti sejuk, meja, dan tab mandi. Barang dalam pangsapuri itu kebanyakannya telah dikosongkan sebelum dia pergi. Polis juga menjumpai beberapa baris ayat "If you don't like the reflection. Don't look in the mirror. I don't care." yang ditulis dengan dakwat merah di dalam almari.







No comments:

Post a Comment